Чем отличается поведение молодых бизнесменов в дороге

You may soon have a less expensive way to get into space. A new space tourism venture plans to bring visitors 30km (about 100,000 feet) into the stratosphere in what is essentially a space-ready air balloon for $75,000. The capsule won't technically be in space — and that's not high enough to enter orbit and achieve the sensation of "weightlessness" — but there should be a wonderful view of the curvature of the Earth, the blue atmosphere around it, and the dark void beyond. Those joining in on the trip won't have to undergo training, and they'll spend two hours up at that height, where they'll be free to stand and walk about the cabin. Trips could start as soon as 2016. The new project comes from World View, which is a subsidiary of Paragon, which makes equipment for the International Space Station and other space applications. Paragon is also the company behind an ambitious plan to send astronauts to Mars by 2018. World View itself isn't a rocket — it is a pressurized, four ton capsule that can hold up to eight passengers, according to The Wall Street Journal. A helium-filled, high altitude balloon will carry the capsule to its maximum height. Few details are available, as World View has to go through plenty of regulatory and testing hurdles before becoming a reality, but the project is not so different from Felix Baumgartner's trip in the Red Bull Stratos last year, which took the skydiver to a height of 128,000 feet. Instead of having passengers jump out of the capsule like Baumgartner, however, the World View itself will be piloted down to a pre-determined landing spot using a parafoil.

Во время исследования опросили более 8,5 тысяч путешественников в 24 странах мира, чтобы понять, чем отличается поведение в дороге молодого поколения и деловых людей более старшего возраста.

Как показывают исследования, молодые бизнесмены проще относятся к деньгам своей компании и легко их тратят на дорогую еду и авиабилеты первого класса. Кроме того, отправляясь в командировку, они планируют заодно устроить себе небольшой отпуск. В целом, молодые люди более склонны к дорогим излишествам.

Однако, если в отеле или ресторане они сталкиваются с плохим обслуживанием, то скорее всего такому заведению грозят нешуточные неприятности: юные максималисты завалят Интернет гневными постами, и репутация нерадивых предпринимателей сильно пострадает.

В прошлом году каждый четвёртый американский путешественник моложе 34 лет разместил отрицательный отзыв на отель. Из более старшей группы своё недовольство подобным образом выразили 14% бизнесменов.

Эксперты объясняют готовность размещать отрицательные отзывы желанием делиться информацией, характерным для «цифрового» поколения.

Вы можете найти дополнительную информацию по теме в разделе Новости туризма.

Добавить комментарий

2009 - 2018 Интернет-издание «Русский путешественник».
Все права на материалы и новости, опубликованные на сайте «Русский путешественник», охраняются в соответствии с законодательством РФ и международным правом.
Администрация интернет-издания «Русский путешественник» не несет ответственности за достоверность информации, содержащейся в рекламных объявлениях.